Friday, December 7, 2012

hilang dalam dunia sendiri


Assalamualaikum

readers and followers. kaifa halukum? 



:love
ehem. hai. ingat aku lagi tak?


kau sape weh? dari planet mane?


:tanak 
sampai hati tak kenal aku si owner blog ni. ihateu!


*********************************************

entry ni dipublish bila aku dah nak habis pun semester 3. nak final dah bulan 1 ni. walaweh! agak lama gak aku menghilang. bizi kot. assignments bertimbun berlonggok berderet. heh.


susah sangat ke nak ngaku yang kau sebenarnya malas? 


:angguk
exactly! eh.


orang lain ade blog, kau pun ngengade nak ade blog. tutup lah woi. delete. delete. 



:frust
DELETE BLOG?

**********************************************

tahap MALAS aku ni takdelah sampai nak delete blog. blog kesayangan aku ni weh. tak semudah tu nak giveup.


dengan blog ni aku express perasaan aku dengan cara aku sendiri. aku share apa yang aku rasa. aku hentam merapu meroyan. yang pasti aku rasa puas hati sebab aku dapat luahkan apa yang tak dapat diungkap dengan kata-kata. hanya dengan menaip.


dengan blog ni jugak aku dapat ramai member yang support aku. yang selalu ada dengan aku time senang dan susah . yang tegur aku kalau buat salah. yang suka sakat aku dengan cheese. yang suka bikin sentap. yang suka bahan aku. eh. tapi seriously, aku senang dengan kehadiran dorang. sangat. mereka kesayanganku!



:tembak2
bum bum ta ta ta ta ta


realitinya, aku seorang yang banyak bercakap. tapi takdelah joyah sangat. dengan orang tertentu je kott. eh. tak caye, try tanya dorang yang dah pernah jumpa aku. hahaha. jenuh nak layan celoteh aku. untung sape yang boleh tahan. heh.

tapi dah nama pun manusia. takdenye nak happy memanjang. problem tu sentiasa ada. tapi depends kat someone ah cara dia handle problem tu. yang boleh stay cool, keep calm. rilek der. tapi yang style kalut gelabah selekeh plus tak ramai support, how come? mau tak rabak air mata fikir nak setel problem.


:baby
nak lempang perisa vanilla boleh? hiks.

aku jenis tak reti nak sorok problem. orang sesenang je dapat detect bila tengok muka aku yang macam nak makan segala objek yang ada depan mata. tayang muka macam nak mintak pelempang. bawak motor menonong macam orang gila. adik-adik jangan tiru tauu. tapi aku bukan jenis sesenang nak bagitau masalah aku.  orang kata, problem jangan pendam sangat. tapi aku lebih suka pendam, slow-slow setelkan dengan cara aku sendiri. hilang dalam dunia sendiri. then, mampu tersenyum balik.



aku makan anytime. hahaha


ape pun yang berlaku, berat mana pun ujian kita, insyaAllah ada penyelesaiannya. semuanya terpulang kat kita, sama ada nak lari macam tu je atau setelkan. jangan rasa tak mampu, hilang semangat. please. believe that everything is going to be alright!


Allah lebih tahu tahap kemampuan kita


turn back to Allah, never turn your back to Allah



boleh jadi ayat untuk pujuk diri sendiri jugak. heh.

setakat ni lah dulu. aku nak pergi kuliah. teheee.


hari ni hari jumaat. jangan lupa baca surah Al-Kahfi. :')



:bye
ma'as salaamah wa ilal liqa'



Syerah Meteora

11 comments

December 8, 2012 at 9:32 PM

chayokkkk!
you can

December 8, 2012 at 9:47 PM

chayokkkk!
you can
*tiru komen atas ni* kbai

December 9, 2012 at 9:54 PM

Problem is permanent??
wow, nice quote!

syerah.. biar malas belajar, jangan malas blogging.. <--- jangan ikut :p

December 12, 2012 at 12:35 PM

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Jangan berusaha mencari kebahagiaan karena kamu tidak akan menemukannya. Kebahagiaan itu sudah ada di hatimu dan pikiranmu.

December 12, 2012 at 12:36 PM

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Jangan berusaha mencari kebahagiaan karena kamu tidak akan menemukannya. Kebahagiaan itu sudah ada di hatimu dan pikiranmu.

December 12, 2012 at 12:40 PM

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Jangan berusaha mencari kebahagiaan karena kamu tidak akan menemukannya. Kebahagiaan itu sudah ada di hatimu dan pikiranmu.

January 1, 2013 at 6:36 PM

waalaikumussalam
nice entr sis...btw,dah follow blog akak

January 14, 2013 at 9:53 AM

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

Anonymous
February 22, 2013 at 4:41 PM

homaiii.. bila syerah dah start menaip.. hehehe.. :)

May 19, 2013 at 7:12 PM

i like your writing,,

June 22, 2013 at 12:13 PM

ijin baca ya gan :)
salam kenal dari kami outbond di malang :)
jangan lupa kunjungi kami di website kami : http://www.nolimitadventure.com/

Post a Comment
Copyright © 2012 Reserved To Syerah Meteora
Design By Budak Comel