Thursday, July 21, 2011

try to be myself =)

assalamualaikum..=)

readers and followers...kaifa halukum?

renovation in progress...maybe~
 
dah lame aku tak update. tak payah tengok ar bile last post. nak dekat seminggu kot.dush! aku tengah berusaha agi nak renovate blog aku. nak tengok ape yang kurang. sile abaikan bilangan follower okeh..mereka tetap kesayangan aku..

bile bercakap pasal blog, aku sendiri tak tau ape motif aku berblog sebenarnye. dulu aku ngade2 nak ade blog jugak macam orang lain. tapi sekarang ni aku sedar. berblog ni bukannye senang macam donut celup coklat. nak post something tu,kene fikir kesan baik buruk. kene pandai bergaul. dan banyak lagi laaa...

hari tu ade sorang kawan aku mesej

lia      tak ingat kat aku dah er???
aku    ko tu kan selalu bizi..aku tak nak la ganggu. 
lia      eleh...
aku    haha..aku malas dah nak berfb...sibuk ngan blog lak
lia      ko jangan wat macam blog si x dah ar..geli aku bace blog dia.     
aku    haha..dun wori..pandai2 ar aku wat
(nama kat atas bukan nama sebenar)

okehh...so aku pun pergi la kat blog si x tu. aku gi bace ape yang kawan aku geli sangat tu. oh ok. ape yang aku bace tu biarlah rahsia. takdela geli sangat pun. haha. aku pun tak paham dengan si x. dah berubah. kompem akak2 senior sedih tengok perubahan dia. entah. aku malas nak komen panjang2. kang kene kat aku balik. aku pun tak sempurna =)

ape yang aku pelajari. berblog bukan sekadar untuk kepuasan hati sendiri. ia melibatkan jugak pandangan orang lain bukan setakat followers, tapi readers sekali. kita ade hak nak pangkah kalau menyampah nak bace. kalau perlu kita tegur. tapi susahnye rase nak tegur kalau bende tu melibatkan orang yang kita kenal, lebih2 agi yang tak berape kamceng dan suke wat hal sendiri. 

aku pun tak terlepas dari silap dan salah. but at least aku cuba untuk menjadi diri sendiri.bile kita marah dan tegur tu tanda kita sayang. nak dengar ke tak nak, tu bukan urusan kita. yang penting kita dah jalankan tanggungjawab kita. terlepas dah dari kene tanye kat padang mahsyar nanti kan.

besenye kan..kalau ade yang takleh terima nasihat kita..kompem ade yang cakap camni kan..

'ehh,aku punye suke la..jangan nyebok boleh tak..kubur lain2'
'sebok je..jage hal sendiri la'
'ko bajet baik sangat laaa kan nak tegur2 aku'
'jangan sebab ko belajar agama tinggi2..ko dah rase cukup hebat'
(semua tu bukan pengalaman aku)

yang part kubur2 tu aku rase annoying gile..amboi..sebab kubur lain2 la aku nak tolong..kat kubur nanti takde orang dah nak tolong ko..kalau amalan ko dah banyak alhmdulillah selamat la ko...sendiri mau ingat la..

sile bace ni elok2

"lihat pada apa yang dikata..bukan pada siapa yang berkata"

so please correct me if i'm wrong. please guide me through the true path. erk..macam serius je entry aku kali ni kan. hehe
  

ma'as salaamah wa ilal liqa'



Syerah Meteora

13 comments

July 21, 2011 at 12:39 PM

betul..kadang2 baru tego sikit nk sentap..haha

July 21, 2011 at 12:39 PM

eeh..org fes..hahaha..*DP tu poyo..abaikan

July 21, 2011 at 12:51 PM

Assalamualaikum syerah
mula2 ct pun xtau apa motif ct berblog..tp bila dah masuk bcr.. ct dah dpt byk ilmu ttg blog ni.. bg ct.. cara blogging ni biar betul.. takut klu salah bg info, kita gak dpt dosa.. semoga berjaya dlm blogging syerah =)

July 21, 2011 at 11:12 PM

kak moon: tu baru tegur secare baik pun dah sentap...haha..

kire nasib baik la xmaki2 orang...x0

July 21, 2011 at 11:14 PM

waalaikumussalam kak ct..

yep..sejak masuk bcr dah nampak sket motif bblogging ni...banyak belajar dari dorang...=)

tq kak ct..moga kak ct pun berjaya XD

July 22, 2011 at 12:03 PM

assalamualaikum..syerah syg teruskan perjuangan :) *wink2*

July 22, 2011 at 3:41 PM

wassalam kak lynn...

tq3! hehe XD

July 22, 2011 at 6:31 PM

aku ta tao ag apa motif aku berblog , haha

July 23, 2011 at 4:40 PM

dulu pon tatau nape nak berblogging.. sebab tu kalo syerah rajin buka entri2 lame ss banyak entri merepek.. hahaha..tapi skang dah tau kenapa ss berblogging.. sebab ss nak orang yg baca blog ss dapat at least satu ilmu.. :)

July 23, 2011 at 6:06 PM

hehhehe, BL pon dulu mase newbie, berblog sbb nak tulis diary camtu...heheh, tapi skunk dah campuq2.... :hihi =)

July 24, 2011 at 4:45 AM

xp. identiti mmg kne ade :P sm ej eite. btw, gudluck :)

July 24, 2011 at 1:48 PM

heheh..niat berblog tu kena ada

July 25, 2011 at 8:22 AM

terlajak perahu boleh siundur terlajak kata buruk padahnya.. terlajak taip boleh di delete heheheh :P

Post a Comment
Copyright © 2012 Reserved To Syerah Meteora
Design By Budak Comel