Tuesday, July 12, 2011

family day...protokol makan...birthday si dia...=)

assalamualaikum....=)
hello readers...kaifa halukum?

aku selalu lupe nak update...haha...selalunye aku pergi jalan2 kat blog orang lain...takpun aku main game online...sampai terabai blog aku ni haa...sob3



okeh dah habes sesi touching2....back to the title above. aku menghilangkan diri selama dua hari kat Rompin Beach Resort. sekolah parent aku wat hari keluarga. so dah jadi kebiasaan, family aku akan join kalau takde pape halangan. adik2 aku lahh yang terlebih excited. dalam fikiran dorang satu je....KOLAM RENANG. nak main air sampai beku pun takpe. janji main kolam. yang tak puas hati aku lah~

terpaksa duduk ala2 model sambil celup2 air dalam kolam-jadi supervisor dorang..adehhh....x0

aku paling suke dinner time! hahaha....dah penat2 main sukaneka. tergolek sana sini. jadi model separuh masa kat tepi kolam. perut aku pun dah keluar irama dikir barat...asyik dengar bunyi gong je...ngahaha

so malam tu aku lah yang paling lambat bersiap. tudung aku wat hal la pulak. leceh! last2 aku bantai je. kang lambat2 makanan habis! haha. duduk je kat meja makan. aku dah tercengang sorang2. erk...kalau duduk kat meja vip ni kene makan ikut protokol ke?kene pakai garfu sudu ke?redah makan camtu je tak bolehh ke? aku jeling tengok kiri kanan. family aku sume makan dengan tangan je..hehe..ahh. xkire. aku malas nak bangun untuk basuh tangan nanti...ngee~

setahu aku kalau makan dengan garfu and pisau...garfu kat tangan kiri...pisau kat tangan kanan...so klu nak menyuap tu mestilah gune garfu kann...garfu tu ade kat tangan mane?haa...jawab2..haha...mestilah kat tangan kiri melainkan korang tukar2 tangan or cucuk makanan tu dengan pisau...klu kidal tu lain cerita...bolehla pegang garfu dengan tangan kanan...hehe...

mane boleh makan dengan tangan kiri kan...tak baik...ade dalil agi tu..hadis sahih

“Jika seseorang di antara kalian makan, maka hendaknya dia makan dengan tangan kanannya. Jika dia minum maka hendaknya juga minum dengan tangan kanannya. Karena setan makan dengan tangan kirinya dan minum dengan tangan kirinya pula.” (HR. Muslim no. 3764)

so bagi aku tak payahla ikut sangat protokol2 yang datang dari barat tu. asalkan kita makan dengan selesa. tak bersepah2. bace doa pun dah cukup...=)


habis. haha. berbalik pada cerita aku lak...aku kononnye nak wat eksperimen laa. nak ubah protokol la konon. haha. aku try pegang garfu dengan tangan kanan. agak kekok di situ coz aku bukannye kidal nak potong2 makanan dengan pisau kat tangan kiri. tengah gigih berusaha tu.....


piunggg~
udang dalam pinggan aku dengan selamatnye landing kat tepi pinggan adik aku...grrr...hahaha...
malu tu takyah kate ar....dahla ade waiter tengah tuang air kat tepi aku...ngahaha..dengan muke purplenye aku kutip balik udang tu...sayang kalau tak makan. hehe. aku tunduk je muke aku sampai la waiter tu blah...x0


serik? mstila tak. lalala~


jeng3....11/7 tarikh keramat bagi si dia. walaupun dia still tak ingat lagi tarikh birthdaynye...nak tahu ke sape? dia tu kesayangan aku tau. silalah jeless...haha..name dia Luqman Hafiz...si budak nakal!xD
nak tengok ke gambar dia? tengok2. silakan.  jangan berkenan sudaa..huuu..





muka tengah bosan...haha

haip! korang ingat pkwe aku ke? haha....mane ade pakwe makwe ni. ni la buah hati aku. aku jadi babysitter dia..haha. ni adik aku yang ke-7. campur aku jadi berape? try teka aku anak keberape? haha...aku bangge ade adik yang berderet2...pergi mane pun jadi perhatian..rumah pun meriah je dengan ragam dorang...agi2 si kecik ni haa....asal aku nak ngadap laptop je..mule la nak duduk kat riba aku...hehe

okeh apiz si budak busuk plus nakal...happy bithday sweet 2...jangan nakal2 sangat...tak larat aku nak kejar ko hari2. asyik nak fire aku je ngan ultraman taro uh.
aku tak wat susu botol baru tau!
haha~

ma'as salaamah wa ilal liqa'
=)
 
Syerah Meteora

8 comments

July 12, 2011 at 12:31 PM

shera...penat aku bace..
nape byk sgt membebel ni.
hahahahaha =p
adik ak pun x tahu garpu ngan suda..kdg2 terbalik..
haha...
baby sit baik2 yer =)

July 12, 2011 at 1:12 PM

hahah..pnjg sgt bebel si along nih..;) epy besday apiz ;)

July 12, 2011 at 5:36 PM

farid: ahahaha...panjang sgat ke? bagi ko exersice mata uh...=p

yeke?so ko sbgai abag yang baikkk kene la ajar dye...hehe

tu da memang...aku babysitter fresh dari ladang!xD

July 12, 2011 at 5:37 PM

k.mi: hehehe....xsedar..duk syok sngat menaip....ngeee~

wish je ke?hadiah?haha

July 12, 2011 at 11:10 PM

hai ! ni si cantik nak komen ni...hahaha...ok, what ever .

ermm..mse aku bljo dinamika kt mtrix lu,yg tuko2 garpu ngn pisau tu xclap aku antre british or american style...krenye,org xtgk pelik pn klo mg tuko2 kjap garpu kejap pisau belah kanan . chill ;)

xtaula takut mg tau dh..aku ni mmg wahi ngulang mnde sme...hahaha

July 12, 2011 at 11:25 PM

hai si cantik manis...hahaha

yeke?yang aku selalu tgok orang xtukor2 pun tangan orh...main sumbat je ngn garfu kat tangan kiri..haha

malas nok tukor2 kot...btw..thanks for da info...ni aku sayang erhh!! haha

July 13, 2011 at 1:09 PM

siti makhluk kidal.. memang pegang sudu sebelah kiri garfu belah kanan.. hahahahaahahhaa

July 13, 2011 at 2:30 PM

hehehe...

bguslah...tak payah main tukar2 tangan...xD

Post a Comment
Copyright © 2012 Reserved To Syerah Meteora
Design By Budak Comel