Monday, October 3, 2011

gugel translate jap eh?

Assalamualaikum

readers and followers..kaifa halukum?

:mati

eheh. dah lame sangat kan blog aku ni terabai. so aku taknak bagi tension2. rileks2 sudaa. untunglaa bagi dorang yang rajin update. idea2 aku banyak save kat draft. sumenye tergantung. separuh2. entah bila nak siap aku pun tak tau laa. ngeee. sile lempang aku dengan sopan santun ye.

oh ye. yang kat bawah ni aku main copy je. klu korang tak paham, sile suroh pakcik gugel translate. tu pun klu dia paham loghat ganu laa. hehe. 



BILA ORANG GANU NAK CAKAP KL


1. Semalan tidur tak pasang ubat nyamak.Habis merah-merah badan kena kentit nyamak

2. Eeee...banyaknya nyamak.Beberong

3. Banyaknya... pasu kat sini.Bercotet aret.

4. Nak fotostat kertas ni dua helai.Nak selalu

5. Saje je nak gerak sampah ni.Daun-daun berkuban anyaa.

6. Aku pelankun dengan centon ni karang,bengkok combon

7. Kenapa tak royak aku awal-awal?sentok karun pa..

8. Cuba buat lari baldi tu sekejap

9. Dahi aku bincut terlanggar pintu

10. Masam reban mempelan ini

11. Kak,keropok singget,buat samah-samah

12. Sorry,i tak sengeleng lalu kat sini.

13. Awak,tolon beli Meggi, belan-belan awak pergi kedai.

14. Engkau nak ke takmboh?

15. Awak,gula-gula ni sedap.Nak cuba sutir?

16.  Abang,air kelapa satu."Air nya xde la dik,tak dan nak kerabat".

17 .Eh,kacang ni,menempus pulak.

18. Acit,tulun rebus tela 3butir..

:well


pape pun, aku tetap bangga jadi orang ganu. ganu hebakk! haha


ma'as salaamah wa ilal liqa'

Syerah Meteora

6 comments

October 4, 2011 at 12:01 PM

wakakaa syerah...meme pelik la ore ganu nok cakak KL ..

akhirnyo,belog mu berhapdate jugok,tahnioh la! :P

October 4, 2011 at 12:41 PM

tapi orang ganu macam aku fluent je ckp kl :well

:malu sebab ade orang suruh update :lari

:hoho

October 6, 2011 at 10:29 PM

ahahaha..banyak simpan kat draft je ke?? ihihihi. kuar kuar kan syerah

October 7, 2011 at 10:24 AM

idea tergantung. haha. dah tak tau nak pilih yang mane.

:lari

Anonymous
October 7, 2011 at 10:58 AM

ngahahah.




mcm2

October 8, 2011 at 7:50 AM

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow

Post a Comment
Copyright © 2012 Reserved To Syerah Meteora
Design By Budak Comel