Thursday, January 6, 2011

pilihan aku...my choice...ikhtiaari...

muet..muet..muet..
yep....tau tak ape mksud muet tu?
malaysian university english test....cehh...macam gempak je..
yeah..memang gempak...muet la penentu student U untuk graduation..
even dapat 4 flat pun u final year....jangan harap la nak grad klu muet pun tak dapat band 3...
and untuk student foundation law macam aku ni...wajib dapat band 4...
aku camne?? hurm....nampaknye aku terpaksa say gudbye to fsu....
quite shocked jugak bile check result muet....dengan demamnye lagi....
aku terima semua tu dengan redha....mungkin ade hikmahnya.....
selama ni aku jarang merasai saat kejatuhan...
mungkin dah lame sangat aku berada di puncak...
dah sampai masa untuk aku jatuh....dan berusaha untuk bangun balik...
so banyak benda aku kena bangunkan balik...semangat aku...keikhlasan aku...
mungkin rezeki aku bukan dalam bidang law...aku terima j...
mane tau rezeki aku dalam bidang agama? who know?? hanya Dia yang tahu segala-galanya...
so ape yang bermain dalam minda aku sekarang....aku nak repeat balik muet...and nak try2 risik kat fakulti pengajian Al-Quran dan Sunnah
mane tau ade tempat aku kat sane untuk degree nanti....insyaAllah
sebenarnye aku memang berminat dalam bidang agama....tapi time isi borang upu takde lak PQS tu....='(
tu yang aku ambik syariah and law....tapi ok jugakla...
banyak benda yang aku belajar...law and agama...dapat dua2 sekaligus...tak ke untung??=)
klu ikutkan aku nak ambik fiqh fatwa...best jugak belajar pasal fatwa ni...
tapi apekan daya....muet telah menghalang impian aku! wuuuuuuu.......
tak kisahla bidang ape sekalipun....yang penting bemanfaat bukan hanya untuk diri aku....tapi jugak untuk orang lain......
andai itu takdirnya....aku redha.....bukan redah!
Syerah Meteora
Copyright © 2012 Reserved To Syerah Meteora
Design By Budak Comel